Tisdag 13/1

Tur det inte är fredag idag, Då hade det varit fredagen den 13:e. Visst betyder inte oyur för mig i den bemärklesen, men ändå. Är riktigt trött idag, red 1 timme igår, riktigt skönt men jobbigt. Känns att man slarvat lite med det nu under julen när man jobbat röven av sig. Och det ger bra utbetalning nu i slutet på månaden. Har varit inne och kollat på min utbetalning nu i januari, den blir riktigt bra, och då är inte allt räknat ännu. FAN vad skönt, denna månaden ska jag nog få lie mer pengar över. Behöver ju spara lite, känns som att min bil inte kommer klara besikningen som ska göras nu i mars. Så jag kommer nog få lägga ut pengar till bromsarna. Mindre kul, men måste ju ha bra bromsar på bilen.

Alltså detta årets löfte har börjat riktigt bra, har gått ner 1,5 kilo. Inte illa, det behövs. Visst inte så mycket till men sambo kilona ska bort. Dom e lätta att gå upp, men svårare att bli av med.
Ska ha slömiddag idag, färdig köttfärsås m snabbmakaroner. Orkar inte laga middag idag, är riktigt trött. Vet inte hur jag ska göra för att vara piggare, men det ska nog bli bättre nu när vi går mot ljusare tider.

Ska bli skönt sen med semester i sommar, ska vara inlämad till 29 februari. M ska ha 2 veckor denna sommaren, så vi ska försöka få gemensam semester i år. Beror ju helt på hur det ser ut på M´s jobb. när dom har som mest att göra så är det svårt att få semster. Men det ska säkert lösa sig så småningom. 

Nä, dax för lite diskning och sen mat.

Hittade ett recept på cheescake som jag ska göra ikväll tror jag. Det låter gott

Ni ska få receptet sen

Later♣

Kommentarer
Postat av: angelica

Hur har du gjort för att gå ner i vikt? jag hade också velat gå ner i vikt. jag promenerar dagligen och försöker äta rätt så bra mat, och drar ner på godis och läsk. vad rekomenderar du?

2009-01-13 @ 18:06:19
URL: http://wippzi.blogg.se/
Postat av: angelica

Du får gärna maila över lite recept på smothies. jag äter typ tre ggr per dag. frukost, något litet till lunch och sen middag. ibland småäter jag på kvällen också och det är inte bra.

Jo men jag tycker att det borde vara jävligt bra för min kropp att promenera också, jag går sammalagt 2-3 timmar om dagen, någon nytta borde det göra tycker man. Jag kunde ju köpt såna tyngder att ha på benen när jag är ute och går, det ger ju mer träning. hade jag haft råd skulle jag börja med styrketräning men har inte ekonomi till det just nu.. jag tillåter mig själv att äta lite godis och dricka lite läsk på fredagar och lördagar annars hade jag aldrig klarat mig.

kram

2009-01-13 @ 19:45:14
URL: http://wippzi.blogg.se/
Postat av: angelica

Är det ditt jobb som står för träningen? Det är jättebra!

Vet du om Wallander bara går på bio fram tills på torsdag? där är inga tider efter torsdag`? verkar kort tid om dem ska sluta visa den redan?

2009-01-13 @ 20:41:03
URL: http://wippzi.blogg.se/
Postat av: angelica

Var hittade du det? jag kolla deras hemsida...men såg inget om det?

2009-01-13 @ 21:23:46
URL: http://wippzi.blogg.se/
Postat av: angelica

nu hittade jag det!! :)

2009-01-13 @ 21:25:55
URL: http://wippzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0