Barn på nytt

Finns det något mysigare än att sitta inne och ha det varmt och gott när det snöra ute. Krypa upp i soffan med en kopp varmchocklad och en god kaka till. En bra bok eller en tidning med mycket insperation är inte heller fel. Hade man haft barn så hade man ju givetvis varit ute och åkt pulka, det är riktigt kul. Man förenar nytta med nöje. Aldrig fel.
Kommer ihåg när jag var liten och bodde 200 meter från pulka backen. Ögonen lyste när jag såg att det snöat under natten, fort som tusan slänga i mig frukost. Sen springa runt och knacka på his alla grannbarnen och fråga om dom ville hänga med och åka. Vi var ett helt gäng som åkte. Mamma kom och hämta en när hon tyckte att jag skulle gå in,(hur taskig var hon inte då) men då hade jag ju åkt i flera timmar. men det tänkte man ju inte på då. Det var hem och äta middag sen orkade jag ine så mycket mer så jag somnade istort sett vid bordet.
Nästa dag så var det likadant.
Tänk om livet kunde vara så lätt och bekymerslöst egentligen.
Vad bra man hade det som barn.
Vill bli liten igen och bara vara.
Härligt

Kommentarer
Postat av: Jenny

ja jag kan inget annat än att hålla med

2009-02-12 @ 13:54:42
URL: http://liljan81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0