Börjar om

Nä, nu får jag skriva ett inlägg, har haft det lite tufft nu några dagar, men har kommit ur det helskinad och med lite mer erfarenhet. Alltid bra. Men iaf.

Det som jag inget sagt ngot om är att jag kanske ska byta jobb, inom samma LSS, men i resursgruppen ist. Vill verkligen ha det. Men känns som att jag inte kommer få det, där var många fler som sökt jobbet, så dom vet inte riktigt hur dom ska göra. men jag slutar aldrig hoppas. Men jag har ju ett jobb redan, så det är ju inte så farligt. Men alltid skönt att kunna flytta unt lite, vill inte tillhöra inventarierna på en arbetsplats, har möt många såna och det är skit jobbigt. Dom är ju aldrig öppna för några nya idéer.

Har börjat träna på rehabhuset oxå, riktigt kul, har haft grym träningsvärk hela veckan,men nu börjar den släppa, och då bara provade jag alla maskiner, så nästa gång när jag ska köra allt 10X3. Fy fan vad jag kommer ha ont, men det är ju en positiv smärta. Man vet att man gjort något bra. Alltid positivt.

Har kommit igång bra med min ridning oxå, ska rida 3 ggr/veckan. Men bara Figge 2 ggr/veckan. Har någon annan när jag rider lektion, kan ju inte rida Figge alltid, nu 2 ggr har jag haft Bétan en fjording, riktigt kul och se att all den tid jag lagt ner på Figge ger resultat när jag rider någon annan. Har varit i stallet idag och ridit Figge precis, han gick som en prins. Riktigt trevligt att rida då. Har planer på att köra in till Hööks nu nästa löning, ska köpa nytt träns och ny grimma, behöver nya ridbyxor oxå. Dom andra börjar bli riktigt utslitna. Men då syns det att dom används iaf.

Har bestämmt med Ingela denna veckan oxå att vi ska börja på box  tillsammans, alltid lättare när man är 2, då peppar man varandra hela tiden, och det behövs verkligen när man tränar box, jag hoppas att jag klarar det denna gången, jag tycker själv inte att jag är otränad, men när jag tränar hårt så känns det som hjärtat slår mer än dubbla slag hela tiden och det är ingen skön känsla. Men nu har jag ju min hjärtbandspelare så då får vi se vad den säger om jag skulle tycka det känns så.

Resten av dagarna när jag inte rider, är på rehabhuset eller på box, ska jag ut och powerwalka alt jogga. Så 7 dagar i veckan SKA jag röra på mig på ett eller annatvis, känns så jäkla bra i kroppen när man kommer hem igen. Då kan man med gott samvete lägga sig på soffan och slappa.

M jobbar idag så jag får hitta på något att göra själv, inte så kul men ett måste. Ska jobba igen imorgon, ledig måndag jobbar tis-ons. Sen fre e.m. -lör. Pust. Men nu har vi nytt schema som jag känner mig riktigt nöjd med, så det ska nog blir riktigt bra. Tur man har kolleger som man kan bolla lite med och öppna på nya  o olika altrenativ. Hade nog inte trivits annars. Men det gör jag, visst jobbet är tungt och enformigt men det går och leva med det oxå.

Fast igår var det inte kul och jobba, hade grym migrän, fick det innan middag, fick ta dom nya tabletterna som jag fått utskrivna, dom funade inte riktigt men när jag kom hem efter jobbet så tog jag en till och då släppte det efter några timmar, riktigt skönt. Ringde till chefen och sa att jag kanske inte kunde jobba på söndag, men idag så känns det riktigt bra, så det blir jobb imorgon, vill ju inte förlora mitt OB, får så dålig lön denna månaden redan-

Nä nu ska jag käka mat, pizza. MUMS MUMS

Ikväll börjar svensson svensson längter verkligen



Kommentarer
Postat av: jenny

kul o läsa din blogg igen.. gick in o skulle kommentera i vilket fall o skriva att jag sakna din blogg.. haha.. ha en trevlig helg. kramar

2008-09-13 @ 15:35:21
Postat av: Anna-Jenny

Vad trevligt att du saknat den. Alltid kul och höra.

2008-09-13 @ 16:17:14
URL: http://annak84.blogg.se/
Postat av: jenny

jo men har man sina standardbloggar man alltid läser så e de trisst när de inte händer nått...

2008-09-13 @ 16:20:01
Postat av: Anna-Jenny

Jo, det kan jag hålla med om. Jag lovar att jag ska hålla tempot uppe nu här på bloggen

2008-09-13 @ 16:25:09
URL: http://annak84.blogg.se/
Postat av: jenny

ja de e rätta takter

2008-09-13 @ 16:27:00
Postat av: Astronauten

Hej! Jag undrar om du skulle kunna vara snäll och rösta på mig i den här fototävlingen



http://microsites.nokia.se/6220/index.php?thanks=1#/grid/2/-1/votes/5185986



Det vore jättesnällt och jag skulle bli skitglad! :)



PS. Du kan även vinna en mobiltelefon när du röstar :D

2008-09-13 @ 16:29:08
URL: http://astronautenochfrank.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0