AMS + A-kassa

Blir så trött på ams o a-kassan. Min handläggare från ams ringde mig innan idag. Dom har fått ändrade regler, så alla ungdomar under 25 som är deltidsarbetslösa som är inskrivna på ams måste delta i ett ungdomssökarjobb. Och det vill dom att jag ska göra bara för att få min ersättning från a-kassan. Det innebär att jag ska söka jobb, och gå in till ams och säga det och ha en närvarolapp med mig som dom sen ska skicka till försäkringskassan. och efter det ska jag få mina pengar. Nä, tror inte det va. Så jag har beslutat att jag ska skriva ut mig från ams. Har sagt till chefen att jag vill ha 20% till, så jag kan ju hoppas jag får några extra timmar lite då och då. Och sen har jag ju mina bekanta som vill ha assistent till sin dotter, så där kan man kanske få lite timmar till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0