SKATT

En kompis frågade mig igår: - Hur mycket betalar du i skatt? Ja, 30%. och det sa hon var för mycket. Fick skattetabbelen av henne från skatteverket. Och precis som hon sa, så var det för mycket.

Så jag ringde skatteverket och kollade en extra gång med dom, och dom sa samma sak. Det var bara till att ringa lönekontoret och säga till dom. Anledningen till att jag betalade så mycket var att när jag var timanställd så satte dom 30% på mig, men har inte ändrat sen jag fick månadslön. Men det var inga problem, det ordnade hon direkt, så jag får betala mindre skatt nu. Riktigt bra.

Resten får jag väl nu när jag får min deklaration, inte helt fel det heller. Fick tillbaka förra året oxå, ja tack säger jag. Det behövs alltid mer pengar.

Har börjat bli pengagalen, men vi har ju oxå ett mål som vi vill upfylla så då får man ju spara till det. Finns inget annat man kan göra.

Nä, nu ska jag snart iväg. Ha det bra


Kommentarer
Postat av: Jessica

Absolut e de fint med pengar tillbaka på deklarationen. Men dem e rättgoa att få på lönen med ;)

2008-03-23 @ 10:43:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0