Ny häst tack

Måndag idag, och inte hänt så mycket. Har varit ledig idag, skönt, behövdes verkligen. Jag och M har varit hos svärfar och målat trädgårdsmöblerna eller ja två stolar och ett bord. Var mycket slitet och skabbigt. Blir mycket bättre nu när det kommer färg på det.
Sen körde vi till Ystad och köpte mat till Pluto, skönt att han inte är så dyr, 145:- månad. Helt rimligt pris. Sen var det dax för stallet och ridning, blev Figge idag oxå, men nästa vecka så ska jag vara med på byte av hästar. Lite blandade känslor faktiskt.

Letar ny häst, hittade en foderhäst på internet, när jag ringde henne så lät allt riktigt bra, hon skulle ringa mig igen förra helgen, och när hon inte ringt så ringde jag tillbaka, ingen som svarade. Har ringt nu i en vecka och fortfarande ingen som svarar, så nu skiter jag i det, tycker inte det känns så seriöst faktiskt om man inte svara när man har en häst snnons ute och dom som e intresserade ringer men inte svarar, e det bara jag som tycker så??
Har hittat en annan, ska ringa igen imorgon till henne, jag hoppas verkligen, den var riktigt fin, vill inte lägga för mycket pengar på en häst. Jag känner inte för att tävla eller nåt sånt, bara skoj/motions ridning där jag känner att jag utvecklas som ryttare. En häst på foder hade varit helt perfekt för mig, får se om det kan lösas. Någon som har en häst som dom vill låna ut, helst halvblod.

Har mått allmänt skumt idag, illamånde, ont i magen, yr m.m. Hoppas det går över. Inre kul och inte kunna göra något när man e ledig. Jag o M har börjar med "diet mat" får se hur länge det håller denna gången. Jag hoppas det löser sig småningom. Ska skärpa mig med träningen också, inte så mycket nytta med att äta nyttigt om man inte tränar på samma gång.

Nä, nu ska jag och M se Svensson svensson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0