Lördag

Ja, vad gör man en lördagkväll?? När man ska jobba igen 07:00 på söndagen. Skulle till Tingvalla och vandrat ikväll. Men orkar inte.
Har kommit in i en period där allt e jobbigt just nu, ingen motivation till att jobba, gå ur sängen, städa, laga mat, träna och allt man nu ska göra här i livet. F*N vad man ska vara duktig hela tiden, orkar inte med det hela tiden. Får prova ta en paus från livet, och se hur det blir efter det.
Allt har blivit så här sen jag blev opererad, tappade helt motivationen då. Ska se om jag hittar den igen nångång. Men det känns svårt just nu, men jag ger aldrig upp.
Har verkliegn varit duktigt med träning och mina power walks länge, men nu har det tagit stopp, skulle ner till rehabhuset och tränat nu i veckan, men har som sagt aldrig kommit ner där ännu. Måste verkligen försöka ta tag i det iegn. Likadant med maten. Känns hopplöst, att försöka laga nyttig mat här hemma, jag lagar nyttig mat men sen när M ska laga mat så blir det inte så. Har gett han olika förslag och recept men nä, det blir aldrig gjort. Får göra allt om det ska bli gjort här hemma. Känns ju lagom kul. Det är nog en del av min brist på motivation. Men gör det bästa av situationen. Finns inget annat att göra.

Jag hoppas att det slutar regnar tills imorgon, orkar inte sitta inne hela dagen imorgon oxå på jobbet. Usch, vad jag klagar idag. Men man måste ha en sådan dag också. Och detta är min gnälldag. Ni får tyvärr stå ut med mig.

Hittade en annons på utbildning i tidningen häromdagen, tänkte inte mer på det förän jag satt på jobbet idag. Gick in och kollade vilka krav dom ställde på sina sökande Matte C minst VG, och jag som knappt fick G i matte A på gymnasiet. och minst VG på Engelska B, och jag som fick läsa engelska B på komvux men det hjälpte inte till VG ändå.
Ska suga lite på den karamellen och se vad jag tar för beslut, längre fram. Hade varit ett riktigt kul jobb, spännande, utvecklande, bra betalt (ett måste faktiskt), en utbildning på 2,5 år i Malmö. Det är lång tid, men med mycket praktik och allt sånt. Det är sånt jag behöver för att motivera mig till att utbilda mig vidare. men först så måste jag läsa upp mina betyg på komvux, och det kommer bli ett jobbigt steg att ta. Får iaf skicka in mina papper till dom och sen se vad som händer. Det e bara jag själv som stoppar mig, och det känns jobbigt, men då e det som det ska vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0