Förvärkar

Usch, från 20,00 igårkväll till 04,30 imorse har jag haft förvärkar. Rikitgt jobbigt. Har gjort rikitgt ont vissa gånger, men andra helt OK!!! Så det ska bli späänande och se hur dom riktiga värkarna kommer kännas sen. Men har fått lite försmak på det iaf.

Hittade lite info om det på nätet igår, och där stod att kom dom med ca 15 min mellanrum eller 4 per timme aå skulle man kontakta förlossningen. Så vid 23 ringde jag till BB, och svaret jag fick där vara att det var ingen fara, jag skulle gå och lägga mig och försöka sova, visst jag vaknade säkert av förvärkarna men det var ingen fara. Dom kunde hålla på i 6-10 timmar och sen försvinna i 18-24 och sen komma igen. BM sa att det är alltid svårt att bedömma, men så länge dom inte kommer regelbundet och med 2-4 min intervaller så skulle jag ta det med ro. Sagt och gjort, visst inte mycket sömn inatt men det känns lite bättre idag iaf. Ska till min BM på tisdag får prata med henne då om det.

Nä, nu ska jag plocka lite tvätt och diska, fick inte det gjort igår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0